zaterdag 28 november 2015

Hoe jouw bedrijf toekomstige klanten aantrekt!

Wie ben je?


Geef me 3 minuten van je tijd om mijn verhaal te laten zien, zodat jouw eigen authenticiteit veel meer klanten aantrekt.

Ondanks dat ik nu werk als sales/bedrijfscoach en daarvoor successen behaald heb in het coachen van honderden mensen zoals salesmanagers, directeuren, coaches en verantwoordelijk was voor 20 saleskantoren en daarnaast vele seminars heb gegeven voor honderden mensen was het niet altijd zo.

Ik weet nog heel goed dat ik ongeveer 10 jaar geleden volledig gebroken was omdat ik mijn bedrijf verloor. Het verliezen van je eigen waarde en teruggeworpen worden als een werkeloze met al zijn mooie praatjes. Wat zou de buitenwereld wel niet van mij denken?

Tientallen deurwaarders die voor mijn deur stonden te bonzen om te zien of ze nog geld bij mij konden innen. Ik lag op de bank en kon ze horen bellen en ik keek heel voorzichtig wie ik voor mijn deur had. Iedere keer als er werd gebeld bonsde mijn hart in mijn keel, want misschien hadden ze nu wel politie bij zich, zodat ze binnen konden stormen. Dit was geen gevoel van kippenvel, maar een gevoel van diepe, diepe stront over je heen.

Mijn gedachten sprongen van, zal ik van het balkon afspringen zodat ik kon vluchten en ze mij niet konden pakken. Allerlei scenario's kwamen op mij af waarbij mijn lichaam aanvoelde of ik door een stel wolven aangevreten werd en mij van kop tot teen zouden verscheuren.

Mister goodvibes

Was dit nu de persoon die in glimmende maatpakken liep, die met geld kon rondstrooien in gaycafe's en die in zijn Audi sport reed alsof de wereld van hem was. Heb ik gewoon altijd geluk gehad en is dit de straf omdat ik jarenlang mensen heb uitgelachen die niet voor zichzelf konden zorgen.

Weet nog heel goed dat ik de helft van de week boterhammen met pindakaas of jam moest eten of dagenlang een broodje ei klaarmaakte zodat ik toch nog wat warms at. Er waren tijden dat ik mijn bankstel ondersteboven hield om te zien of er nog los geld inzat tussen de spleten van mijn kussens. Er waren momenten bij dat ik dacht aan zelfmoord en de gaskranen zou openzetten als ik ging slapen, zodat ik de volgende morgen niet meer wakker zou worden. (dit was een scenario die ik al had geprobeerd in mijn eerdere leven)



Ik ging kapot van binnen en durfde niemand mijn gezicht te laten zien, want ik was gevallen voor mijn familie, zogenaamde vrienden en kon niet meer wekelijks naar feestjes om mijn mooie kleertjes te laten zien. Een leven vol sex, drugs en rock and roll. Zie je het nou wel hoorde ik in mijn hoofd malen en voelde al die beschuldigende vingertjes naar mij wijzen. "Wie voor een dubbeltje geboren is wordt nooit een kwartje". Jij slapjanus met aids in je lichaam, met het gevoel alsof het publiek waar je voor sprak nu tegen je is gekeerd, waarbij ik alleen op een stoel zat en diezelfde honderden mensen mij uitlachte en belachelijk maakte. Jij weet het toch allemaal zo goed, help je zelf eens meneer de positiviteitsgoeroe.

Tien jaren afschuw

Zo ging dit van jaar tot jaar, waarbij ik zelfs in het ziekenhuis belande omdat ik niet meer voor
mijzelf kon zorgen en het nieuws wat mij te oren kwam was dat ik niet meer lang te leven had. Ik had aids en die was nu tot implosie gekomen. In twee weken woog ik nog 45 kilo, was mijn mond vol met zweren en kon ik niet meer zelfstandig eten.

Toen ik een dag daarna ook nog de documentaire zag van Freddy Mercury ging bij mij mijn hele leven voorbij als een roes. Ik was doodsbang en zag mijn leven eindigen in dat fucking ziekenhuis. Mijn strot werd dichtgeknepen en de angst raasde door mijn hele lichaam. Ik ging dood en kon de gezichten van mijn familie al voor me zien. Voelde mijzelf al in een kist liggen om daarna opgevreten te worden door wormen. Waarbij alleen mijn grafsteen nog over was met als opschrift  "hij heeft het geprobeerd maar kon het succes niet aan"

Gaat het zo met mij eindigen en ik kotste van mijn eigen leven. Ik kon het niet aan, want ik was bang voor de dood, mijn maag kronkelde en de angst sloeg toe om zo te eindigen. Daar lig ik dan met slangen in mijn neus en twee naalden in mijn armen die mij voorzagen van een cocktail van vloeibare antibiotica. Na een week of vijf vol gespoten te worden met antibiotica en veel gebeden werd ik weer sterker en twee weken verder werd ik ontslagen en rolde in mijn rolstoel bij mijn vriendin in huis naar binnen.



De spiegel van mijn verleden een ander gezicht geven.

Op een gegeven moment keek ik in de spiegel en verafschuwde wie ik zag. Ik was echt geschokt toen ik een skelet zag, geen schouders meer, geen billen en geen identiteit was nog over van wie ik toen was. Dit is niet wat ik wil, dit is niet wie ik ben en zo wil ik niet doorgaan.

Wat er daarna gebeurde veranderde mijn hele leven;

Ik ging op zoek om mijzelf weer te vinden en wil jou laten zien dat je met jouw authentieke verhaal vele levens kan inspireren. Uiteraard gaat dit niet van de ene dag op de andere. Maar je kunt wel de stap zetten om iets te gaan creeren dat bij jou, bij je marketing of bij jouw bedrijf past. Je hoeft niet zoals mij jaren voorbij te laten gaan door kommer en kwel.

Ik heb mijn kracht kunnen halen door tientallen motivatie meesters te bestuderen en zien wat zij deden. Vooral zelfreflectie is belangrijk en zien waar je valse geloofsovertuigingen over jezelf of je bedrijf hebt. Toekomstige klanten zijn niet zozeer geïnteresseerd in je product, maar wie je bent, wat je uitstraalt, wat je hen laat ervaren door je website, presentaties, door echt te zijn en niet weer zo'n bedrijf die op alle andere lijkt.

Onderzoek je website eens op de voorpagina. Luister eens goed naar je presentatie en zie je brand/merk.

Is het authentiek? Is het inspirerend? Is het de moeite waard om te blijven hangen en wil ik meer van jou en je team weten? Kan de toekomstige klant zich met jou en jouw boodschap vereenzelvigen?

Waarom ik dit levensverhaal schrijf?



Ik wil je laten ervaren dat alles mogelijk is voor wie wil leven en niet als een dooie door het leven wil gaan. Ik ben blijven creëren en bleef leren ondanks alle schulden. Ik ben op zoek gegaan naar wie ik echt ben. 

De relatie met jezelf verbeteren als optie één. In andere woorden.
Leven en ondernemen vanuit je hart en doen waar je je goed bij voelt en je niet laten opnaaien wat anderen over je denken of zeggen. Goed luisteren en tijd nemen om naar je hart te luisteren en de impulsen volgen die van tijd tot tijd boven komen drijven. Zoek inspiratie en onderzoek waar je je bed voor uitkomt. Blijf zoeken om de relatie met jezelf en je bedrijf te verbeteren. Dus onderzoeken van je "WAAROM"

  1. Wie ben je?
  2. Wat voor boodschap heb je?
  3. Waarom doe je wat je doet?
  4. Wat drijft je? 
Het gaat niet om je functie of wat je doet, maar WAAROM! Het gaat om je interne bewogenheid.

Met deze zelfreflectie is mijn inspiratie van binnen weer aangestoken en ben de persoon geworden die ik altijd heb willen worden. die weer droomt van volle zalen en mensen inspireert het beste uit zichzelf te halen. Want als jij de beste jij en authentiek wordt of blijft, zullen er altijd mensen zijn die naar je toe groeien. 

Kijk maar naar Apple, ze verkopen geen producten, ze verkopen ik ben creatief, ik schop tegen de status quo, ik ben anders. Mensen vereenzelvigen zich met jouw beweegredenen en inspiratie.

Dit kan niet vanuit een armoedig denken en een denken in tekort. Het is nodig eerst te zien waar je wilt zijn en dit al te ervaren voordat je het überhaupt rond je heen kunt zien. Het is nodig om vanuit voorspoed te kijken, om voorspoed te creëren. KRIJG VISIE OF VERBETER JE VISIE.

Het heden

Ik ben kerngezond en sterker dan ooit. Ik verdien weer geld en woon in een mooi appartement in Harderwijk. Heb een mooie Mini uit 2014 en wordt gerespecteerd om wie ik ben. Ben ik weer helemaal boven Jan, dan? Laat ik het zo zeggen, ik ben op de goede weg beland.

Een weg vol plezier, ontwikkeling, dromen en een hart die anderen wil bewegen op te staan. In tien jaar ben ik uit de hel geklommen en opgestaan uit de dood van mijn eigen denken. Het negatieve verwachtingspatroon doorbreken en zien naar een leven met voorspoed. Voorspoed in denken, voelen, ervaren en vooral een denken vanuit liefde, creëren en je hart volgen.

Neem dit met je mee.


Het is echt belangrijk dat waar je inspiratie van krijgt dit gaat uitbouwen, wat een ander er ook van zegt. Blijf je hart en  excitement volgen en stap daar niet meer vanaf.
Doe alles met hele kleine stapjes, want daar ligt het geheim. Het gaat allemaal om je kleine stapjes te optimaliseren. Want als je je een keer de verkeerde richting opgaat, is het alleen maar een klein stapje om terug te keren.

Follow your bliss, want je bedrijf gaat stagneren als je stopt met creëren en leren..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten