donderdag 26 november 2015

IN-INSPIRATIE-BRON



Vind het geweldig dat je de moeite en tijd neemt om dit blog te ervaren. Waarom ik ervaren schrijf is; omdat woorden je niet zo veel vertellen, maar wel de ervaring die je gaat beleven en dit blog tot je te nemen en te voelen wat het met jou doet. En zeker omdat mijn grammatica verre van geweldig is.

Heb het afgelopen jaar geweldige dingen meegemaakt zoals het ervaren van echte liefde, vrede, gelukkig zijn, innerlijk verlangen en mijn dromen weer oppakken. Ik heb leren omgaan met negatieve emoties en die om kunnen zetten naar positieve emoties, heb geleerd vanuit mijn binnenste dat ik alles aankan, heb meegemaakt dat ik volledig één was met mijzelf en dat ik in een gebied was waarin geen haat, geen zorgen, geen angst en geen onzekerheid meer was.

Briljante menen zien geen problemen maar zien creatieve manieren om het nog beter te maken


Een gebied die niet bestaat uit problemen zien maar bestaat uit optimaliseren van het goede, van succes, van sterktes, van plezier, een gebied vol inspiratie om de dag helemaal naar mijn eigen hand te zetten. Ik heb ervaren dat ik mijn eigen wereld kan creëren en dat mijn dag helemaal gaat zoals ik het in de ochtend heb gezien, maar daar ging wel een verhaal aan vooraf.

JOY IS THE KEY OF LIFE  


Kan mij heel goed voor de geest halen dat ik vol zat met allerlei weerstand en vooral weerstand over wie ik ben, wat ik doe en wat ik heb bereikt. Heb mijzelf zo vaak afgevraagd waarom ik al die negatieve gedachtes heb over mijzelf en anderen. Dat ik ermee opstond en in de ochtend direct weer allerlei gebeurtenissen door mijn hoofd spookte over het gedrag van anderen. Ik was zo met anderen bezig dat ik niet doorhad dat het eigenlijk een projectie of spiegel was hoe ik op dat moment dacht.

Het is misschien raar dat ik dit nu vertel maar kan je vertellen dat dit ook mijn redmiddel is geweest. Met andere woorden alles wat ik heb opgebouwd van onvrede, van negatieve emoties, van het verlangen de andere eens goed de les lezen heb ik mijzelf aangedaan. Ik kan nu zeggen dat ik dit allemaal zelf heb gecreëerd.

Wie ben ik, wie ben jij?


Mensen zag nooit de echte ik, maar altijd degene die het goed had, die nooit negativiteit ervoer, die overal boven stond, die nooit huilde, die altijd goed gemutst was. Ze zagen een halve ik en niet de degene met een depressief en jezelf willen kapot maken ik.

Heb al die negativiteit zo onder de grond gestopt en het is daar gaan bouwen totdat ik een toren van Babel had en er automatisch nieuwe deprimerende gedachte kwamen. Het leek wel of ik het aantrok en dat was ook zo. Ik had een schatkamer vol met negatieve gedachte opgebouwd dat het mij geen enkele moeite koste heel depressief te zijn.

Ik vroeg mij af als ik een feestje had en mijzelf gezellig dronk, waarom mijn weerstand verdween, waarom ik mijzelf werd, waarom ik plezier had. Ik zocht naar de weg van de boel eens de boel te laten. Doordat ik dit mijzelf afvroeg kwamen de volgende berichten binnen. Je bent op zoek naar plezier, naar leven, naar minder weerstand, naar het jezelf toelaten, naar schaterlachen. Met andere woorden, overal schijt aan te hebben. (Sorry voor mijn Rotterdams en geweldige grammatica)


Wat uit je dak gaan mij opleverde


Ik moest als eerste leren mijzelf niet meer te veroordelen als ik wakker werd met een gevoel alsof er een trein over mij heen was gereden. Ik ben gaan leren en nadenken over die weerstand los te laten. Ik vroeg mijzelf af "kan het niet anders". Kan ik niet gewoon plezier hebben zonder alcohol of andere pretmiddelen. Ook toen kwamen de antwoorden binnen drijven. Het was alsof iemand in mij een vreugde dansje maakte. De juiste boeken en de beste leraren kwamen op mijn pad via het internet. Allemaal dingen die mij lieten zien hoe je zonder iets in te nemen ook veel plezier kan hebben en dat dit de nieuwe toren van Babel wordt.


  • Ik leerde actief dankbaar te zijn.
  • Ik leerde op een gemakkelijke manier mediteren en helemaal naar binnen kruipen
  • Ik leerde mijn emoties van kwaadheid naar vreugde te sturen
  • Ik leerde hoe ik plezier kon hebben
  • Ik leerde negatieve mensen anders te zien
  • Ik leerde bewust mijn ervaringen van de dag als leermiddel te zien
  • Ik leerde hoe je dingen kon aantrekken en daarop kan bouwen
  • Ik leerde mijzelf los te laten en mijn innerlijke boven te laten
  • Ik leerde dat mijn innerlijke mijn God was en dat ik altijd de juiste informatie krijg die ik nodig heb.

Steeds meer en meer en meer alsof het niet op kon. Ik heb het koninkrijk ontdekt voordat mijn lichaam zogezegd naar de hemel reist. Ik was in de hemel en kon zien.

Voorspoed begint met voorspoedige gedachtes en emoties. 



Mijn gedrag veranderde, had plezier, had lol, leerde van mijzelf houden, kreeg concepten aangereikt om een bedrijf uit de grond te stampen, ik kreeg alles wat mijn hartje begeerde, elk coaching gesprek die ik had kwam altijd op succes en opwinding uit. Ik ervoer een energie van binnen die mij liet stuiteren. Waar heb ik dit eerder meegemaakt? Juist ja, met drank en drugs op.

Terwijl ik nu aan het schrijven ben gaat mijn hart tekeer van vreugde, van voorspoed, ik kan alles aan gevoel, een waterval of stroming diep van binnen, die mij kippenvel geeft. Ik voel mij één met mijzelf en dat is waar het allemaal om draait. De relatie met mijzelf zo verdiepen dat alle negativiteit die ik had opgebouwd als sneeuw voor de zon verdween. Ik had een methode te pakken, ik had een concept te pakken waarmee ik duizenden kan inspireren dit ook te gaan doen. Zonder zweverig gedoe.

WORKSHOP JEZELF ONTDEKKEN EN ONTDEKKEN WIE JE ECHT BENT EN WAAROM JE HIER OP DE AARDE RONDHUPPELT


Zaterdag 5 december van 10 tot 3 in Hilversum, ga ik samen met twee heerlijke dames een workshop geven hierover en daarnaast krijgen we een workshop om creatief te gaan schilderen van een internationaal kunstenares.
Ik zie nu al de gelukkige gezichten en sprankeling in hun ogen. Ik zie een golf van vreugde, innerlijke vrijheid en IN-SPIRATIE-BRONNEN los komen.

We gaan dit met zes mensen doen, waarbij ik er drie mag uitnodigen. Dit wordt een prachtig experiment als podium voor vele duizenden. Alle kosten zijn voor ons en er is lunch en een borrel achteraf. Gewoon, omdat het kan.




Voor wie is dit bestemd. Voor marketingmensen, voor coaches, voor ondernemers, voor trainers, voor vertegenwoordigers, voor leiders, voor sprekers. Allemaal beroepen uit mijn eigen carrière van de afgelopen 20 jaar.

Tot en met Zondag 29 november kun je je aanmelden om samen met ons dit te beleven en te ervaren.
Het wordt mooi en krachtig en het lijkt mij geweldig om samen uit ons dak te gaan.

Mail naar benikmarienvanraan@gmail.com
Volg op Facebook: https://www.facebook.com/vanraancoaching
Volg op Linkedin: https://nl.linkedin.com/in/vanraancoaching

Geen opmerkingen:

Een reactie posten